Då var vi inne i November och knappt 2 månader kvar till Lundaspelen. Lugi har sammanfattat ett brev relaterat till vad som gäller för funktionärspassen under Lundaspelen och den informationen finns bifogad nedan. Lite förtydligande är alltid på sin plats...
- Som det står i brevet från Lugi är föräldrasupport under Lundaspelen inte något som bara gäller de som är med i Lundaspelen utan det är en uppgift som hela laget har fått; att i princip ska alla hjälpa till. Vi vill därför uppmana även de som inte är med i Lundaspelen att hjälpa till. Ju fler vi är desto enklare blir det för oss alla. Ta gärna även hjälp av släkt och vänner; det är faktiskt riktigt roligt när man väl är på plats och hjälper till 😊
- Vi har i år som lag fått 36 pass (som det ser ut nu).
- Våra pass kommer att vara i shoppen/informationen i Arenan och de tider som gäller är angivna nedan.
- Svara på mailet relaterat till denna nyhet och ange eventeulla restriktioner relaterat till tider så ska jag försöka få ihop det hela.
- Även ni som inte är med i LSP uppmanas att hjälpa till i den mån det är möjligt och svara då även ni på detta mail med när ni har möjlighet; som sagt, ju fler vi är desto enklare blir det för alla..
- Om ni får en tid som ni upptäcker inte alls passar försök då byta med någon och meddela Ulf när det är klart så listorna blir rätt men mer om det framöver.
Som sagt, svara på mailet ni fick relaterat till denna nyhet, alternativt till Ulf, när ni inte kan och gör det senast ons 8 Nov!
Följande pass har vi fått och alla handlar om att stå i shoppen/informationen i Arenan
26/12: 9-13; 13-17.30; 17.30-22
27/12 9-13.30; 13.30-18; 18-22.30
28/12 9-13.30; 13.30-18; 18-22.30
29/12 9-13.30; 13.30-18; 18-22.30
Lundaspelsansvarig för P09 är:
Ulf Palmblad
ulf.palmblad@tetrapak.com
0733-363561
----------------------------------------------------------------------
Brev från Lugi....
Hej alla föräldrar i LUGI.
Nu börjar det bli dags för årets höjdpunkt,
Lundaspelen! Då är det dags att samla ihop LUGIs hela föräldrastyrka för nya
hjältemodiga insatser.
För nytillkomna föräldrar eller för föräldrar
som glömt hur det ligger till skall jag beskriva vad som gäller. LUGI Handboll
arrangerar Lundaspelen som är världens största inomhusturnering för ungdomar i
Handboll och som går av stapeln årligen mellan jul och nyår med deltagare från
hela Europa och ibland utanför Europa. För att detta skall gå ihop krävs ett
stort engagemang av ett stort antal människor. Förutom klubbfolk, ledare och
andra frivilliga bygger hela arrangemanget på att föräldrar till LUGI-spelare
gör en arbetsinsats. Alla föräldrar skall ta minst TVÅ PASS per spelare i laget! Totala antalet pass per beräknas med
att vi multiplicerar 2 med det antal spelare som finns registrerat i SportAdmin
i oktober 2017. Dvs 37 spelare i laget x 2 = 74 pass.
Detta kan bestå av att under 4-5 timmar servera
mat, vara hall/planvärdar, vakta diskotek, vara förläggningsvärdar, osv. Till
stor del beror typen av arbetsinsats på vilken årgång spelarna är. De yngsta
lagen får jobba med mat och de äldre lagen jobbar med hallar.
Det man får ut av dessa arbetsinsatser
är bland annat:
-
Det egna laget får spela gratis i turneringen.
Det egna laget får kraftigt reducerad avgift
till Partille Cup (sommarturnering).
Några av lagen får subventionerade cuper i
Sverige och utomlands.
Trevlig samvaro med varandra inom lagen och över
laggränserna.
Ekonomiskt överskott som leder till att klubben
kan hålla sin sportsliga nivå.
Sist men inte minst får man en inbjudan till en
trevlig tackfest för alla funktionärer/ledare osv. Klubben bjuder på mat,
dricka (till viss del), underhållning och överraskningar.
Mängden arbetsuppgifterna som fördelas till
laget (dvs föräldrarna) står inte helt och hållet i proportion till antalet
spelare i laget som är anmälda till turneringen men vi försöker vara rättvisa.
Detta innebär alltså att det krävs att alla föräldrar ställer upp och hjälper
till som har barn i laget annars under säsongen. Arbetsinsatsen är alltså i
princip inte frivillig. Det går självklart också bra att engagera vänner, mor-
och farföräldrar etc
Passen brukar ungefär vara morgon/förmiddag,
lunch/eftermiddag eller middag/kväll.
Om lagets kontaktperson skall få ihop ett schema
som passar alla måste den personen också få alternativa tider. Glöm då inte att
ange ert namn, spelarens namn och alla aktuella telefonnummer (där man kan nå
er nu och under juldagarna).
För att ingen skall missa informationen kommer
denna information skickas ut via mail samt läggas ut på laghemsidan.
Kontaktperson P09 för Lundaspelen:
Ulf Palmblad
Ulf.palmblad@tetrapak.com
0733-363561