SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
LUGI Handboll
UNGDOM
Välkommen till Pojkar 15

Åhus Beach 20-21 Juli 2022

Här kommer lite mer info angående Åhus Beach 2022

 

GENERELLT

Länk tillhemsidan med diverse info: https://ahusbeach.com/ahus-beachhandboll-festival

Tips är att ladda ner Åhus Beach appen så ni alltid har den tillgänglig.

 

SAMLING OCH TRANSPORT

Principen är att man själva koordinerar transporter till och från Åhus. Superbra om man kan fixa samåkning Vi har kommit fram till följande samlingstider (utanför entren till området): Onsdag: 11.30 och Torsdag 10.00. Notera att parkeringar ligger en bit ifrån så ta med det i beräkningen; alt släpp av killarna utanför området.

 

SPELSCHEMA

Spelschemat kan justeras och är tillgängligt både på hemsidan och i appen. Just nu ser det i runda slängar ut så här.

Onsdag:

Lugi 1: 13.00 / 15.30 / 17.15 / 19.15

Lugi 2: 13.15 / 17.30 / 19.30 / 20.45

 

Torsdag:

Lugi 1: Första match 11.00 / 12.30 / 13.45 / 15.30

Lugi 2: Första match 11.00 / 12.30 / 14.00 / 15.30

Slutspelet börjar 17.30 och sista finalen går 22.15.......

 

KLÄDSEL:

Vi spelar i normal matchklädsel

 

MAT:

Grundtanken är att alla tar med/fixar sin egen mat. Då första match på onsdagen är 13 så är det bra att ha ätit något lätt innan dess. Efter denna match finns det sedan gott om tid att äta riktig lunch. På området finns en mängd olika matalternativ + även en affär med bra utbud av kalla mackor/sallader/dricka etc. Eventuellt kommer vi att ordna gemensam grillning någon av dagarna men vi återkommer om det.

 

ÖVRIGT

Ta med ombyte, badkläder, solkräm, keps, vattenflaska. Blir vädret mindre bra så är det viktigt med regnkläder och alternativa varma kläder.

 

INTRÄDE

Du kan köpa inträde i entrén och online för 150 kronor för en dag och 250 kr för två dagar. Det går även att köpa entré för alla 10 dagar för 450 kr. Ungdomar 13-18 år kan köpa entré för alla 8 dagar för 100 kr. Barn upp till 13 år samt över 80 år går gratis. (https://shop.ahusbeach.com/handbollsfestival/entrebiljetter)

 

PARKERING

Det går att förboka P-plats precis vid turneringsområdet på Tennisvägen i Åhus för 100 kr per dag. Det går även att förboka parkering vid Åhus IP på Åhus Folketsparkgatan samt vid Åhus Seaside på Kantarellvägen för 50 kr. (https://shop.ahusbeach.com/handbollsfestival/entrebiljetter)

Rödspätte Cup - 14-18 April i Fredrikshamn

14-18 April åker vi till Rödspätte Cup med 2 lag. Nedan info är fortsatt preliminär då vi ännu inte fått spelschema.


AVFÄRD OCH HEMKOMST
Vi samlas 10.15 vid Arena Prk (Lund) för avfärd med buss kl.10.30. Hemresan är planerad så att vi lämnar Fredrikshamn ca 11 och är då hemma strax efter 17.


KOSTNAD
Totalkostnad landar på drygt 2500:- och vi kommer att subventionera en del från lagkassan vilket gör att kostnaden per deltagar är  satt till 2000:-. Detta ska sättas in på P09 lagkonto i SEB (5708-1862217) senast 21 Februari.

BOENDE
Vi kommer att på Fredrikshavns Gymnasium vilket medför att luftmadrass (max 1x2m) o sängkläder ska tas med. 

MAT:
Vi har bokat så att vi har mat från och med frukost fredag tom frukost måndag. Till bussresan ska matsäck till lunch o fika tas med (stannar o äter lunch på vägen till Fredrikshamn; OBS ej godis, läsk eller nötter till bussresan). Middag på torsdag kväll återkommer vi med. På hemresan får vi ett matpaket som vi stannar och äter på vägen.

Gästkorten kommer att vara digitala så alla spelare ska ladda ner en app som heter ” Digital Guestcard by ProCup”. På bussen kommer sedan ledarna att hjälpa till med koder så att gästkorten blir aktiverade.

 

SPECIALKOST, MEDICINER MM
Om någon spelare har allergier eller av annan anledning behöver specialkost måste vi veta detta; samma sak med mediciner. Meddela också oss om det är något annat som är bra för oss ledare att känna till.

PACKLISTA
På hemsidan finns en packlista (Packa rätt för cuper) som ni kan utgå från. Viktigt att inte glömma luftmadrass/sängkläder, matchkläder, hygienartiklar o ev. mediciner. Glöm inte typ av ryggsäck/mindre väska  att ha under dagen! OBS! Vid resa till Danmark behöver man Pass eller nationellt ID-kort. Har ert pass gått ut så ta med det gamla + en kopia på era föräldras pass med intyg att ni är svensk medborgare och att ni inte fått tid för nytt pass. Ledarna kommer att samla in alla pass så killarna inte riskerar att bli av med dem.

 

FICKPENGAR

Max 300 danska kronor.

 

GODIS

Inget godis eller läsk får ätas under dagarna innan dess att båda lagens matcher är slutspelade.

 

LEDARE PÅ PLATS

Johan, Niklas, Pontus

 

MOBILTELEFONER

Det är OK att ta med telefon men vi kommer att sätta upp regler om detta och kommunicera detta till killarna (och er).

 

ÖVRIGT:

Länk till Rödspätte Cups hemsida: http://www.rodcup.dk/

Länk till resultatsidan: https://www.procup.se/cup/34853.htm (man kan även ladda ner appen Procup)

 

SPELSCHEMA (PRELIMINÄRT)

Länk till officiellt spelschema: LÄNK

 

Fredag:

Lugi 1: 9.10 Höj 3 (DK) (Badmintonhallen); 20.20 TuS Bielefeld-Jöllenbeck 2 (TY) (Arena Nord 4)

Lugi 2: 9.10 Höj 1 (DK) (Abildgaardhallen); 15.00 Bremerhaven (TY)((Abildgaardhallen)

 

Lördag:

Lugi 1: 14.25 Säby (DK) (Bangsbohallen); 18.55 Hammarby (Ravnshöjhallen)

Lugi 2: 16.35 Strandby/Elling (DK) (Bannerslundshallen); 21.15 Glassverket (Badmintonhallen)

 

Söndag = Slutspel

 

LAGINDELNING

Lugi 1: Albin, Arn, Arvid E, David, Carl B, Didrik, Emil, Erik A, Erik M, Johannes, Sixten, Ted 

Lugi 2: Arvid A, Carl Bj, Caston, Elis, Jakob, Jonah, Kaiwen, Oliver, Otto, Truls, Ville L, Ville W

 

Vikingaspelen sön 19 sep

Dags för Vikingaspelen och här är lite info:

  • Vi ställer upp med 2 lag - Lugi 1 och 2 (se info nedan om vem som är i vilket lag)
  • Vi spelar i 6-lagsgrupper och sedan spelar 1:an och 2:an placeringsmatcher
  • Det kommer bli en lång dag så ta med rejäl matsäck då det finns begränsade möjligheter att handla på plats.
  • Vi kommer att spela i Korsbackahallen i Kävlinge och lagen kommer att tilldelas en zon i hallen där de ska uppehålla sig mellan matcher
  • Max tre chaufförer (per lag) får följa med in och vara tillsammans med lagen. Vi kommer reda ut vem det blir baserat på intresse.
  • Om någon är det minsta krasslig blir det tyvärr inget spel; ta i så fall tidig kontakt med tränarna då vi kan komma att behöva justera lagen.
  • Matcherna kommer att sändas via Solidsport där man kan köpa access till alla matcher
  •  

Lagen meddelas på plats så det är gemensam samling för alla kl 8.50

 

Spelschema (kan justeras så kolla på Vikingaspelens hemsida)

Lugi 1 (alla matcher i Korsbacka A): 10.10 Ystad; 11.55 H43; 13.40 Lödde; 14.50 Ankaret; 16.00 Kävlinge

Lugi 2 (alla matcher i Korsbacka E): 9.35 Ankaret; 11.55 Ystad; 13.05 Staffanstorp; 15.25 H43; 16.35 Kävlinge

Sista placeringsmatchen startar 18.25 så räkna med att allt är klart strax efter 19.

Göteborg Cup 10-12 september

10-12 September åker vi till Göteborg Cup med 2 lag (https://goteborgcup.com/). Nedan info är fortsatt preliminär då vi ännu inte fått spelschema. Notera samlingstiden vilket medför att ni måste anmäla ledighet på fredag efter lunch.


AVFÄRD OCH HEMKOMST
Vi samlas 13.50 vid Västra stationstorget (Lund) för avfärd med X2000 kl.14.16. Hemresan blir beroende på spelschemat o hur det går i slutspelet.

KOSTNAD
Totalkostnad landar någonstans runt 2.000:- och vi kommer att subventionera en del från lagkassan vilket gör att kostnaden per deltagar är  satt till 1500:-. Detta ska sättas in på P09 lagkonto i SEB (5708-1862217) senast 14 Juli.

BOENDE
Vi kommer att på Quality Hotel Weaver i Mölndal (10 min från Korsvägen). Vem som bor med vem kommer kommuniceras på plats. 

MAT:
Frukost på hotellet; Lunch/Middag kommer att ätas någonstans; vi hämtar upp mat på Burgårdens gymnasium (här kan vi komma att behöva hjälp av föräldrar på plats).

 

SPECIALKOST, MEDICINER MM
Om någon spelare har allergier eller av annan anledning behöver specialkost måste vi veta detta; samma sak med mediciner. Meddela också oss om det är något annat som är bra för oss ledare att känna till.

PACKLISTA
På hemsidan finns en packlista (Packa rätt för cuper) som ni kan utgå från. Viktigt att inte glömma matchkläder, regnkläder, hygienartiklar o ev. mediciner; samt att packa så lätt som möjligt då stora väskor är meckiga på tåg o annan kollektivtrafik. Glöm inte typ ryggsäck att ha under dagen! (Då hotell så behövs inte handdukar eller sängkläder)

 

FICKPENGAR

Vi har kommitterat till att 250:- är en lagom summa. Lite klurigt få vissa ställen antagligen endast tar kort eller Swish men det får lösa sig på något sätt. 

 

LEDARE PÅ PLATS

Johan, Niklas, Pontus

 

MOBILTELEFONER

Det är OK att ta med telefon men vi kommer att sätta upp regler om detta och kommunicera detta till killarna (och er).

 

LAGINDELNING (Preliminära)

Lugi 1: Arvid E, David, Fabian, Wille W, Oliver, Caston, Sixten, Emil, Ted, Arn, Arvid A, Johannes

Lugi 2: Erik A, Ville L, Albin, Didrik, Elis, Erik M, Joel, Carl, Uno, Truls, Jakob, Otto

 
Huvudpartner
Premiumpartner